Šis
tekstas pratęsia straipsnių ciklą, skirtą 2021m. balandžio 22–23 d. Vilniaus
Gedimino technikos universitete (toliau – Vilnius Tech) vykusiai tarptautinei
tarpdisciplininei konferencijai „Visuality 2021: Media and Communication“
(„Vizualumas 2021: medijos ir komunikacija“). Tai didžiausias Vilnius Tech
Kūrybinių industrijų fakulteto mokslo renginys, vykstantis kas dveji metai ir
pritraukiantis pasaulinio lygio medijų, komunikacijos, filosofijos,
sociologijos, vadybos, edukologijos, technologijų, menų, dizaino, vizualinės ir
populiariosios kultūros, kūrybinių ir pramogų industrijų, taip pat
tarpdisciplininių studijų teoretikus, praktikus, ekspertus. Kiekvieną kartą
konferencija skiriama konkrečiai aktualiai temai. 2021 m. konferencija – jau
šeštoji, o jos tema – medijos ir komunikacija. Atsižvelgiant į pasaulinę
pandemijos situaciją, konferencija vyko nuotoliniu būdu, taikant Microsoft Teams platformą.
Konferencijos
pranešimai, meninių / kūrybinių projektų pristatymai vyko plenarinėje sesijoje
ir 7-iose sekcijose. Ankstesniame ciklo straipsnyje pristatėme konferencijos
sekcijas „Vizualumas, pramogos ir humoras” ir „Vizualumas, visuomenė ir etika“. Šiame straipsnyje trumpai aptarsime sekcijas „Vizualumas,
urbanistika ir architektūra“ ir „Vizualumas,
kalba ir švietimas“.
Pirmojoje
iš jų
analizuota nauji
avangardistinės architektūros palikimo tyrimo metodai; vizualinė komunikacija
ir reprezentacija architektūroje, architektūros dizaine ir miesto planavime;
vizualiniai miesto antropologijos aspektai; grafitis ir kitos nesankcionuoto
vizualumo apraiškos miesto erdvėse; miestas kaip užkoduota civilizacijos
vertybių žinutė Lewiso Mumfordo miesto filosofijoje, gatvės menas ir
festivaliai kaip vieni svarbiausių kūrybinio miesto veiksnių; vizualinės
abstrakcijos urbanistinėje fotografijoje.
Tuo tarpu sekcijoje „Vizualumas, kalba ir švietimas“ aptarta vizualinės
spalvų kalbos taikymas reklamoje; Lietuvos ir Lenkijos mokslininkų tinklai ir
komunikacijos formos XIX a. pradžioje; vizualinė edukacinė informacija
socialiniuose tinkluose (Youtube, Dailymotion);
vizualinio retorinio raštingumo svarba interpretuojant medijų turinį; vizualinė
kultūrinių institucijų kalba Covid-19 metu; termino „Covid-19“ vartojimas
socialiniuose tinkluose anglų kalbos perspektyvoje; vizualinė kultūra
šiuolaikinėje katalikų bažnyčioje naujųjų medijų kontekste; medijų įgalintas
vizualinis dialogas nuotoliniame mokyme.
Vytis
Valatka yra Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų
fakulteto profesorius.
0 komentarai