2020 m. gruodžio 7 d. ganytojiškame laiške „Kalėdųbelaukiant“ Lietuvos vyskupai kvietė visuomenę pandemijos sukelto egzistencinio nerimo sąlygomis susimastyti apie gyvenimo prasmę ir trapumą, apie solidarumo ir savitarpio pagalbos reikšmę. Ypatingą dėmesį vyskupai skyrė visuomenės išlikimui fundamentaliai svarbiems dalykams: žmogaus gyvybės vertei nuo jos pradėjimo iki natūralios mirties; „demografinės žiemos“ akivaizdoje gyvybiškai svarbiai vyro ir moters santuokos apsaugai; tikėjimo ir sąžinės laisvės principui; šeimos kaip prigimtinės bendruomenės, kylančios iš lyčių papildomumo, sampratos reikšmei. Vyskupai priminė, kad „prigimtinės tvarkos ignoravimas buvo socializmo eksperimento įkurti „bendrystę“ žlugimo priežastis. Visuomenė klesti ir ramybė ateina, kai pripažįstamos prigimtinės žmogaus teisės ir išpažįstamas jų autorius Dievas“ (plg. Lietuvos vyskupų ganytojiškas laiškas „Kalėdų belaukiant“).
Šis vyskupų priminimas yra ypatingai aktualus šiuo
metu, po 2020 metų rudenį Lietuvoje įvykusių politinių pokyčių. Valdžioje
įsitvirtino politinės jėgos, siekiančios įgyvendinti pasaulėžiūrinį
ir vertybinį perversmą mūsų visuomenėje. Iškilo reali grėsmė, kad per
artimiausius metus Lietuvoje gali būti įteisinta lyčiai neutrali partnerystė,
kuri šeimos sampratoje atsisakytų lyčių papildomumo principo, kad šeimos
samprata apimtų ir homoseksualias poras; ratifikuota
Stambulo konvencija, kuri į Lietuvos teisę įvestų socialinės lyties (gender)
sąvoką ir įpareigotų keisti mokinių ugdymo programas, atsisakant prigimtimi
paremtų vyro ir moters vaidmenų; įteisintas lyties keitimas; priimtas
Reprodukcinių teisių įstatymas, kuris įtvirtintų teisę į abortą, paauglių teisę
į kontraceptines priemones; legalizuotas narkotinių medžiagų vartojimas ir
t.t.
Įstatymai yra žmogaus gyvenimo visuomenėje
struktūriniai principai, kreipiantys tą gyvenimą į gera ar bloga. Jie „vaidina
labai svarbų, o kartais lemiamą vaidmenį“, veikdami „mąstysenos ir
elgsenos modelius“ (Šv. Jonas Paulius II. Evangelium vitae, 90). Todėl politiniai sprendimai ir įstatymai,
kuriais siekiama nujautrinti visuomenės narių pajautą nuodėmei, mūsų
visuomenėje įteisinant įvairias „nuodėmės struktūras“, įtrauktų vis
didesnę visuomenės dalį, paversdama ją „socialine nuodėme“ (plg. Katalikų
Bažnyčios Katekizmas).
Dauguma minėtų teisėkūros iniciatyvų yra susijusios su
pasaulyje pasklidusia gender ideologija, kuri „neigia vyro ir moters
prigimtinį skirtingumą bei abipusiškumą. Priešais akis regi visuomenę be
lytinių skirtingumų ir griauna šeimos antropologinį pamatą. Ši ideologija perša
švietimo programas ir įstatymų gaires, skatinančias asmens tapatybę bei
jausminį artumą, iš pagrindų atsietus nuo biologinio skirtumo tarp vyro ir
moters. Žmogaus tapatybė tampa individo apsisprendimu, kuris ilgainiui gali
pasikeisti“ (Popiežius Pranciškus. Amoris Laetitia, 56). Apie jos pavojingumą
kaip „ideologinę kolonizaciją“ ne kartą perspėjo popiežius Pranciškus.
Kardinolas Sigitas Tamkevičius: „Santuokos keliu kuriama šeima buvo ir yra mūsų tautos bei valstybės pamatas, bet jis gender ideologijos pagalba planuojamas okupuoti ir sprogdinti, ir šitai pastebėti nereikia didelio įžvalgumo. Politikų siekis įteisinti visuomenėje pasirenkamą lytiškumą, homoseksualius santykius, negimusios gyvybės žudymą yra pavojingas siekis ištrinti lietuvio sąmonėje krikščioniškos šeimos sampratą. Iš tikrųjų, tai dvasinė okupacija ir ji pavojingesnė už fizinę, nes pastarąją lengviau pastebėti. Dvasinė okupacija gali lengviau užvaldyti žmonių protus, įtikindama, kad čia dar nieko nėra baisaus. Šiandien ginti valstybės pamatus yra nemažiau svarbu, kaip sovietmetį leisti LKB Kroniką.“
Kviečiame tikinčiuosius, ypatingai šeimas, susitelkti bendroje maldoje, šaukiantis Dievo gailestingumo, kuris „kaip Dievo galia, kaip dieviškoji riba prieš pasaulio blogį“ (Benediktas XVI) padėtų išsaugoti mūsų Tėvynės laisvę ir apginti šeimą – visuomenės ir valstybės pagrindą, apšviestų žmonių protus ir širdis atmesti blogį ir pasirinkti gėrį.
Maldos akcija numatyta 40 dienų (nuo sausio 6 d. Trijų
Karalių šventės iki vasario 16 d. Lietuvos nepriklausomybės dienos). Maldos
laikotarpyje kviečiame kiekvieną dieną melstis su šiuo kvietimu
pridedama malda, o penktadieniais maldą
jungti su pasninku ir gailestingumo darbais.
Bendroje maldoje vienytis interneto pagalba raginame bendruomenes,
parapijas ir maldos grupes.
Maldos akcijos metu kiekvieną penktadienį 19 val. vyks susitikimai youtube ir Zoom platformose (daugiau informacijos Facebook paskyroje Maldos akcija „Už šeimą – visuomenės ir valstybės pagrindą“). Susitikimų metu vyks šlovinimas, konferencijos, liudijimai, atsakymai į klausimus ir bendra malda.
Nuoroda: Malda už šeimą – visuomenės ir valstybės pagrindą
Maldos akcijos „Už šeimą
– visuomenės ir valstybės pagrindą“ iniciatyvinė grupė
Vaidilė ir Dainius Šumskai (Sutuoktinių judėjimas „Dievo
Motinos komandos“)
Rūta ir Antanas Šalaševičiai (Katalikų bendruomenė „Gyvieji
akmenys“)
Ramunė ir Gintaras Obeleniai (Katalikų bendruomenė „Gyvieji
akmenys“)
Evelina ir Audrius Globiai (Dievo Motinos komandos, Dievo
Gailestingumo bendruomenė)
Regina ir Sigitas Daugnorai (Dievo Gailestingumo
bendruomenė, Kolumbo riterių brolija)
Dorotėja ir Vytis Turoniai (Ateitininkų Federacija ir Maranata
bendruomenė)
Lina ir Gerardas Balčiūnai (Šv. Ark.
Gabrieliaus šeimų klubas, Dievo Motinos komandos)
Jurgita ir Vytautas Saliniai (Katalikiška svetainė „kitoLink.lt“,
Dievo Motinos komandos)
Dalius Rakutis (Bendruomenė „Totus Tuus“)
Vilma Karvelienė (Sielovados bendruomenė „Gailestingumo
versmė“)
Austėja Lapėnaitė (Maranata bendruomenė)
Violeta ir Martynas Vasiliauskai (Katalikų bendruomenė
„Gyvieji akmenys“)
Rasa ir Mantas Klimai (Šventosios šeimos bendruomenė)
Lina ir Algimantas Jakeliai (Krikščioniškojo gyvenimo
bendruomenė ir Gyvieji akmenys)
Kristina Rankelytė (Krikščioniškojo gyvenimo
bendruomenė)
Lina ir Artūras Šulcai (Aleksoto Šv. Kazimiero
parapijos Caritas, Maldos grupė prie Jėzuitų)
Renata ir Darius Brazioniai (Katalikų evangelizacinė
bendruomenė „Naujoji Sandora“)
Eglė Markūnienė (Pasaulio gydytojų federacijos „Už
žmogaus gyvybę“ Lietuvos asociacija)
Lina ir Žanas Talandžiai (Asociacija „Padubysio kaimo
bendruomenė“)
Indrė ir Ramūnas Aušrotai (Šionštato judėjimo
Lietuvoje Šeimų apaštalinė lyga)
Jolita ir Tomas Viluckai (Palangos švč. M. Marijos
Ėmimo į dangų parap. pastoracinė taryba)
Laima ir Gytis Abromaičiai (Teofilių bendruomenė)
Sonata ir Valdas Petreikiai (Shalom bendruomenė)
Loreta Bručkienė (Shalom bendruomenė)
Toliau informacija – Facebook puslapis „Maldos akcijauž šeimą - visuomenės ir valstybės pagrindą“
0 komentarai