Savižudybė
1.
Vertindamas save ne pagal prigimtį, žmogus nebegali
savęs tinkamai apmąstyti, o savąją savastį tinkamai suprasti. Juk atmetęs
Visetą sukūrusį Protą, žmogus paneigia ir save kaip protingą būtybę. Taip
apsigaudinėjantis žmogus nebegali pažinti ir
mylėti save kaip Dievo paveikslą. Nebegalėdamas susibūti su savimi kaip Kūrėjo duotimi, jis nebegali
susibūti ir su pačiu duoties Kūrėju.
Lygia greta su Šėtonu, nuodėmėje
apsigavęs žmogus tampa savęs
niekintoju. Ieškodamas kitos nei Dievo sukurtos ir palaikomos savasties,
jis nuo Kūrėjo tolsta ir tampa nuo Dievo užsisklendusiu ir nykstančiu aš. Peržengęs Dievo nustatytą prigimties
ribą, žmogus klajoja beformyje niekyje. Tokių žmonių žmonija ima
skaidytis ir niekintis tarpusavyje.
Kaip ir Šėtonui, nuodėmėje
būvančiam žmogui savojo dieviškumo įsirodymas
tampa būtina ir pamatine siekiamybe. Dievo kaip manosios savasties įgalintojo akivaizdybę pakeičia žmogaus be Dievo įsigalinimo aistra. Manasis aš tampa manojo ir kitų
pasaulių centru. Tariamos begalybės - tiek begalinės galios, tiek ir laisvės
kaip begalinio savęs teigimo būvio - žmogus ieško neribotai plėsdamas
viešpatavimo ribas pirmiausiai kitiems
kaip savojo neriboto aš įsirodymo. Velnias niekina ir vergia
žmogų, o kartu, pagal savojo iškreiptumo
paveikslą, įkvepia tapti kitų niekintoju bei vergvaldžiu.
Save kaip Kūrėjo duotį ir patį Kūrėją neigiąs Luciferis tuo
pačiu siekia įsibūtinti savęs kaip
nepriklausomu nuo Kūrėjo teigimu. Taigi
įsibūtina jis ne tuo, kas yra, bet tuo, ką iš Kūrėjo dosnumo turi ir tai, ką gali valdyti. Šios
nuodėmingos būtinybės spiriamas šėtonas įsibūtina ne begalinėje iš beribės
Meilės kylančioje būtyje, bet begaliniu turtėjimu tuo, kas gali būti jo
valdžioje. Šėtono būtinimąsis yra besaikis valdžios tam, kas yra gviešimąsis.
Tačiau taip jis sutampa ne su tuo, kas yra amžinai, o su tai, kas ỹra.
Nes po žmogaus prigimtinės nuodėmės viskas būna be Dievo ir irsta (plg. Rom 8,20-22).
Taip ir Šėtono pasekėju tapęs žmogus: pasiligojęs mirtimi ir neišvengiamai
godžiu savinimosi to, kas yra, tačiau be Dievo ỹra, žmogus irgi ima
irti.
0 komentarai