Liturgiškai
celebruojamas Dieviškojo Oficiumo aukščiausia
forma pasireiškia, kai ne tik Šventojo Rašto ar kiti tekstai įtakoja mus, bet
ir sakralinių giesmių melodijos išgieda mūsų sielą, ritualas palenkia kūną ir
sielą kartu Dievo garbinimui, o iškilmingai celebruojamų Laudes ir Vesperes
leidžia mus šiek tiek įžvelgti dieviškąją Visagalio Dievo dangišką
liturgiją.
Ir
visgi, daugeliui, liturginė Dieviškojo Oficiumo celebracija yra gan reta proga.
Net iki to, kad ne kurie mano, kad Oficiumas yra tik maldos, skirtos skaitymui,
o ne liturgija - celebracijai. Todėl pastarieji Dieviškąjį Oficiumą gali
laikyti kaip vieną iš pamaldumo praktikų ar maldos formų.
O
kaip jūs patys atradote Dieviškąjį Oficiumą? Jeigu jūs Dieviškąjį Oficiumą
patyrėte celebruojamą liturgiškai, kaip kad mes darome visą šią [„Ad Fontes“] savaitę,
jūs, greičiausiai, skaitomą Oficiumą atrastumėte mažiau patrauklų.
Ir,
atvirkščiai, jeigu jūs patyrėte Dieviškąjį Oficiumą, kur liturginė celebracija tik
„pridėtinis“ dalykas, t.y. retai praktikuojamas ir minimalistinės formos, jūs
galite pamanyti, kad tai, ką mes čia darome yra „perviršinis“ reikalas. Tiesiog
- per daug sumaišties dėl liturgijos, kai galima būtų daryti ką nors kita!
Bet
Šventoji Liturgija yra Dievo darbas, opus
Dei. Negalime virš jos iškelti nieko daugiau. Šventąją Liturgiją laikydami
savo gyvenimo pirmenybe ir ją įgyvendinami geriausiu įmanomu būdu, mes
dovanojama Dievo vertą ir deramą garbinimą bei esame maitinami ir formuojami
įvairiausiais būdais.
Tokiu
būdu suformuoti, Dieviškąjį oficiumą net ir privačiai (kada būtina) galime
melsti teisingoje dvasioje – liturginėje dvasioje. Vadinasi, net jei mes
neturime galimybės atsiremti į giesmę ar ritualą kaip Kristaus ir Jo Bažnyčios
veiksmą (t.y. teturime galimybę Oficiumą melstis privačiai) Oficiumas [liturgijos
dvasioje] mums vis tieks atvers savo turtus.
0 komentarai